تراختور بلاگ
تراختور بلاگ

تراختور بلاگ

کتاب تاریخ سوم دبیرستان


پاورپوینت درس۱۸تاریخ معاصر سوم دبیرستان درس هجدهم قیام ١٥ خرداد در این درس با چگونگی گسترش نهضت امام خمینی و قیام پانزده خرداد،تصویب لایحة کاپیتولاسیون و تبعید حضرت امام خمینی

لینک دانلود

پاورپوینت درس۹زبان انگلیسی اول دبیرستان

پاورپوینت درس۹زبان انگلیسی اول دبیرستان

LESSON NINE
A. New Words
1. My father received two letters today.
What did my father receive?
درس نهم
واژگان جدید
۱-پدرم امروز ۲ نامه جدید دریافت کرد.

پدرم چه چیزی دریافت کرد؟

لینک دانلود

پاورپوینت درس۱۷ مطالعات اجتماعی پایه هفتم

فصل۹
سرزمین ما،
کاوش درگذشته های دور
حوزه های
 موضوعی:
زمان، تداوم و تغییر
مکان و فضا
نظام اجتماعی
فرهنگ و هویت
سرزمین پهناور ایران از گذشته های بسیار دورمحل زندگی انسان ها بوده است.
آثار به دست آمده از کاوش های باستان شناسی نشان می دهد که حدود ده هزار سال پیش در ایران سکونت گاه هایی وجود داشته است به همین جهت ایران در جهان، به عنوان سرزمینی کهن شناخته شده است. کشوری که جایگاه تمدن های بزرگ بوده است. آثار تاریخی به جا مانده میراث فرهنگی هستند وباید از آنها محافظت کنیم.

لینک دانلود

پاورپوینت درس۶زمین شناسی سوم تجربی


ماگماتیسم و سنگ های آذرین
در گذشته ای نه چندان دور، زمین شناسان بر این باور بودند که آنچه در زیر پوسته زمین پنهان است حالتی مذاب دارد. بعدها شواهد به دست آمده نشان داد که مواد مذاب فقط در بخش هایی از داخل زمین دیده می شود که گرمای موجود، برای ذوب سنگ ها کافی است. این مواد مذاب پس از تشکیل شدن ممکن است به سطح زمین برسند، یا اینکه در درون زمین سرد شوند. در این موارد، سنگ های آذرین بیرونی و درونی حاصل می آیند.
در بارهٔ چگونگی فعالیت های بیرونی )آتشفشانی( در سطح زمین مطالب بیشتری می دانیم، زیراامکان آزمایش های مستقیم و مشاهدات فراوان دربارهٔ آنها در نقاط مختلفی از زمین فراهم است. اما در مورد چگونگی فعالیت های درونی که در اعماق پوستهٔ زمین صورت می گیرند اطلاعات ما اندک است و در این زمینه ناچاریم به شواهد غیرمستقیم قناعت کنیم. بخصوص که در این زمینه، مطالعات ما پس ازسرد شدن ماگما در تشکیل سنگ ها در آن اعماق انجام می گیرد و چگونگی انجام این عمل را به چشم نمی بینیم. از طرفی، ممکن است که از زمان پایان آن فعالیت ها میلیون ها سال هم گذشته باشد.

لینک دانلود فایل

ترجمه سوره توحید به انگلیسی


I seek refuge in Allah from the evil Driven
The name of God the Merciful
Say, "He is Allah, [who is] One
God Samad
Wilde did not and was not born
He did not had one کvo