تراختور بلاگ
تراختور بلاگ

تراختور بلاگ

ماشین بنز بدون سرنشین

اوایل هفته‌ سوم ماه سپتامبر، خبر اخذ گواهینامه‌ رانندگی کالیفرنیا برای اتومبیل‌های بدون سرنشین توسط شرکت آئودی منتشر شد. این گواهینامه به این شرکت اجازه می‌دهد که اتومبیل‌های بدون سرنشین خود را در خیابان‌های عمومی مورد آزمایش قرار دهد.
  
هم‌اکنون شرکت آلمانی مرسدس بنز نیز اعلام کرده است که این شرکت نیز این گواهینامه را اخذ کرده است. ایالت کالیفرنیا در گذشته مجوز رانندگی اتومبیل‌های بدون سرنشین را در جاده‌های این ایالت به صورت محدود صادر کرده بود. در سال 2012، کالیفرنیا لایحه‌ای را مورد تصویب قرار داد تا قوانین رانندگی اتومبیل‌های بدون سرنشین در جاده‌ها را تنظیم کنند.
این قوانین خودروسازان را ملزم می‌کند تا جهت آزمایش اتومبیل‌های تحقیقاتی بدون سرنشین، بیمه‌نامه یا ضمانتانامه داشته باشند و برای شرکت یا اپراتور مورد نظر این وسایل نقلیه گواهینامه بگیرند. همچنین این قوانین خودروسازان را ملزم می‌کند تا ضمانتنامه‌ای با پوشش خسارت 5 میلیون دلاری برای هر اتومبیل بدون سرنشینی که مورد آزمایش قرار می‌گیرد، تهیه نمایند.

علاوه بر این، شرکت مرسدس قصد دارد تا اثبات کند که اتومبیل‌های بدون سرنشین این شرکت برای استفاده در ترافیک معمولی شهرها از ایمنی کامل برخوردار هستند. این اتومبیل‌های بدون سرنشین طوری مجهز شده‌اند که راننده باید کاملاً متوجه باشد که اتومبیل در حالت رانندگی خودکار قرار دارد و بایستی بتواند در هر زمانی در این حالت سوار اتومبیل شود. علاوه بر این اتومبیل باید بتواند در صورت نیاز از حالت خودکار خارج شود.

شرکت مرسدس اثبات کرده است که در زمینه‌ی اتومبیل‌های بدون سرنشین پیشتاز است و نزدیک یک سال است که اتومبیل‌هایی با قابلیت رانندگی بدون سرنشین را ارائه کرده است. با این حال، این گواهینامه‌ی جدید به این شرکت اجازه می‌دهد تا از طریق آزمایش اتومبیل‌های بدون سرنشین خود در یکی از مهم‌ترین بازارهای خودروی جهان، فناوری این اتومبیل‌ها را هر چه بیشتر بهبود بخشد. هدف این شرکت این است که در آینده اتومبیلی بسازد که بتواند در هر شرایطی رانندگی اتومبیل را به صورت خودکار انجام دهد.
مطمئناً حائز اهمیت است که شرکت‌های خودروسازی سیستم‌های رانندگی خودکار را در شرایط مختلف آزمایش کنند؛ چرا که جاده‌های کشورهای مختلف تفاوت بسیاری با یکدیگر دارند.  به عنوان مثال، جاده‌های آمریکا بسیار عریض‌تر هستند و معمولاً 6 یا 8 لاین دارند. چراغ‌های راهنمایی در طرف مقابل جاده نصب شده‌اند، مدل‌های متنوعی از تقاطع‌ها وجود دارد و بایستی در سر چهارراه‌ها توقف کرد؛ جایی که اولین اتومبیلی که به چهارراه می‌رسد، می‌تواند زودتر از چهارراه رد شود.

مدیر بخش تحقیق و توسعه‌ی شرکت مرسدس می‌گوید: «دانشی که شرکت مرسدس بنز به دست می‌آورد، به پیشرفت هرچه بیشتر فناوری رانندگی خودکار کمک می‌کند. شرکت مرسدس بنز با کمک تحقیقات جدید خود قصد دارد تا این موضوع را در ایالات متحده‌ی آمریکا گسترش دهد؛ زیرا سیستم ترافیک ایالات متحده‌ی آمریکا با سیستم ترافیکی آلمان تفاوت بسیاری دارد».
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد